برنده خوش شانس مسابقه عید مبعث


دوست عزیز

"زینب ا." بانو

شما برنده خوش شانس مسابقه عید سعید مبعث شدید.

لطفاً برای دریافت جایزه خود حداکثر تا یک شنبه شب به مسؤول کتابخانه مراجعه نمایید در صورت تأخیر ما هیچ گونه مسؤولیتی قبول نمی کنیم بانو و ممکنه جایزه تون بالا کشیده بشه

ره نمود 4


در مانیتورینگ چند ماهه اخیر وب‏سایت انستیتو بروکینگز، اتاق فکر حزب دموکرات ایالات متحده آمریکا (www.brookings.edu)، مواضع خاص و جهت گیری‌های آنها نسبت به انتخابات ایران کاملاً مشهود است.
اما به توجّه به اینکه در سال ۸۸ همین انستیتو، پروژه براندازی کامل نظام ایران را توسط جریان اصلاحات در ایران دنبال کرد و سند Which Path to Persia را در همین رابطه منتشر نمود که دربرگیرنده ۱۶۴ صفحه توضیح جهت چگونگی نابودی نظام جمهوری اسلامی‌ایران در انتخابات ۸۸ می‌باشد؛ مانیتورینگ و اطلاع دقیق و کامل از مواضع شان اهمیت بسزایی دارد.
چندی پیش از انتخابات، در مرکز سابان (Saban Center) که زیر مجموعه این انستیتو می‌باشد، بخش خاصی با نامIran@Saban راه اندازی شد که با توجه به شرایط پیش رو در ایران، تنها می‌تواند دلیل بر تمرکز مضاعف استراتژیک مرکز سابان بر انتخابات ۹۲ ایران باشد.
در این راستا اخبار ، مقالات و استراتژی‌های منتشر شده در این بخش را پیگیری نمودیم که چند نتیجه در بر داشت:

۱ – تلاش برای مخدوش نشان دادن سلامت انتخابات ایران
۲ – تلاش برای انتصاب کاندیدایی خاص به نظام و امام خامنه ای
۳ – تلاش برای سیاه کردن چهره اننتخابات
۴ – حمایت از ------ برای ۹۲، مشابه حمایت‌های ۸۸ از ------
۵ – تحلیل و بررسی دقیق نقش اقتصاد در انتخابات پیش رو
 
و البته هر چه به روزهای انتخابات نزدیک تر میشویم، فعالیت‌ها و چهره اهداف پشت پرده حزب دموکرات روشن تر می‌شود.
 
لذا از همه عزیزانی که این متن را مطالعه می‌کنند درخواست می‌شود از مواضع و اهداف شوم دشمن غافل نشوند و به مطالعه دقیق برنامه‌های مراکزی نظیر:
۱ - Brookings
3 - Rand
4 - Hudson
۹ - کلمه
 
بپردازند تا مطابق وعده الهی نقش خرابکارانه و برهم زننده دشمن در انتخابات ۹۲ نقش برآب شود.
http://dr-abbasi.ir/5035

بخوان محمد، به اندازه همه ما بخوان

ستاره ای بدرخشید و ماه مجلس شد
دل رمیده ما را انیس و مونس شد
نگار من که به مکتب نرفت و خط ننوشت
بغمزه مسئله آموز صد مدرس شد
ببوی او دل بیمار عاشقان چو صبا
فدای عارض نسرین و چشم نرگس شد
بصدر مصطبه ام می نشاند اکنون دوست
گدای شهر نگه کن که میر مجلس شد
طربسرای محبت کنون شود معمور
که طاق ابروی یار منش مهندس شد

در هنگامی که بشریت در کویر خشک رذایل گرفتار بود؛ مردی در دل کوههای مکه، خدا را عبادت می‌کرد. در کنار بتها و ظلمها زندگی کرد ولی هیچ‌گاه بت را سجده نکرد و دامن مقدسش به ظلم آلوده نشد.
به فرمودۀ امام حسن عسکری (ع):« چون چهل سال از عمر ایشان گذشت؛ حق تعالی دل او را بهترین دلها و خاشع‌تر و مطیع‌تر و بزرگتر از همه دلها یافت. پس به دیده آن حضرت نور دیگر داد و امر فرمود که درهای آسمان را گشودند و فوج فوج ملائکه به زمین آمدند و آن حضرت نظر می‌کرد و ایشان را می‌دید و رحمت خود را از ساق عرش تا سر آن حضرت متصل گردانید. پس جبرئیل فرود آمد و اطراف آسمان و زمین را فرو گرفت و بازوی آن حضرت را حرکت داد و گفت: یا محمد بخوان، فرمود: چه بخوانم، گفت:
«اقرء باسم ربک الذی خلق خلق الانسان من علق»

دوستان عزیز

ضمن تبریک عید سعید مبعث و آرزوی توفیق جهت انجام اعمال این شب و روز برگزیده خداوند سبحان در ماه برگزیده خدای متعال، جهت ادخال سرور در قلوب مؤمنین  با پاسخ گویی به سؤالات زیر در مسابقه ما شرکت کنید و در صورت برنده شدن جایزه ببرید:

سؤال اول: چرا در مفاتیح الجنان از اعمال مؤکد امشب زیارت حضرت امیرالمؤمنین وارد شده است؟ مگر پیامبر در این شب به رسالت مبعوث نشده اند؟

سؤال دوم : در یک پاراگراف ویژگی های زمان جاهلی در هنگام بعثت پیامبر و توصیفاتی از پیامبر را از زبان "مولا امیرالمؤمنین" بیان کنید. (مثلاً خطبه دوم نهج البلاغه)

جواب ها رو روز شنبه همین هفته به مسؤول کتابخانه تحویل بدید. نتایج مسابقه از طریق همین وبلاگ اعلام خواهد شد.

ره نمود 3

دوستان عزیز

با توجه به این که تا انتخابات فرصتی باقی نمونده، برای اونایی که خیلی مایلند گزینه برتر رو انتخاب کنند و در حال تحقیقات جدی هستند یک فایل قرار دادیم که شاید شاخص ها رو به خوبی تبیین کرده باشه. بفرمایید دانلود.

ضمناً لطفاً پس از انتخاب، در رأی گیری وبلاگ شرکت کنید و به کاندیدای مورد نظر خود رأی بدید.

فضیلت تسبیح در روز جمعه


پیامبر خدا صلى الله علیه و آله :


تَسبیحَةٌ فی یَومِ الجُمُعَةِ ، أفضَلُ مِن ألفِ تَسبیحَةٍ فی غَیرِ یَومِ الجُمُعَةِ


یک بار تسبیح گفتنِ خدا در روز جمعه، فضیلتش از هزار تسبیح در غیر روز جمعه، بیشتر است.



الفردوس : ج ۳ ص ۳۸۳ / نهج الذکر : ج 1 ص 180

دانلود فایل صوتی جلسات هشتم و نهم "شرح زیارت جامعه کبیره"

فایل صوتی جلسه هشتم از سلسله جلسات "شرح زیارت جامعه کبیره" را که یکشنبه ها ساعت 9 شب در نمازخانه خوابگاه برگزار میشه می تونید از این جا دانلود بنمایید. بفرمایید!!

این هم لینک دانلود جلسه نهم.

لینک دانلود جلسه دهم.

لازم به ذکر است که "زیارت جامعه کبیره" صحیفه امام شناسی است. این زیارت عارفانه که انشاء و گفتار امام هادی(ع) نسبت به سایر امامان(ع) است از زیبایی‌های خاصی برخوردار می‌باشد. در این زیارت که آن را به حق می‌توان ارادتنامه نامید، حضرت به بیش از دویست فضیلت و منقبت از اهل بیت(ع) اشاره می‌کند که با در نظرگرفتن این فضیلت‌ها در کنار سایر معارف، اهمیت این عرفان‌نامه برهمگان آشکار می‌گردد.

در زیر داستان تشرف سید رشتی به محضر امام زمان علیه السلام آمده است که بیانگر اهمیت زیاد این زیارت است. برای دوستان کم حوصله بگویم خلاصه داستان اینه که این سید در بیابان دوستان خودش رو گم میکنه و وضعیت خطرناکی پیدا میکنه. امام زمان رو زیارت میکنه و امام زمان در سفارشاتی امر و تأکید به خواندن نافله، زیارت عاشورا و زیارت جامعه کبیره میکنن  و اون شخص رو به دوستانش می رسونن!


تشرف سید رشتی به محضر امام زمان و قرائت زیارت جامعه کبیره

  ادامه مطلب ...

ره نمود 2


  •    بیشتر ما، از رهبران معصوم مان علیهم السلام، یاد گرفته ایم «تکلیف گرا» باشیم نه «نتیجه گرا».

  •       حتماً می پرسید نتیجه گرایی چه فرقی با تکلیف گرایی دارد؟

  •      این دو، دو مکتب متفاوت اخلاقی هستند که اولی قائل است آن کاری اخلاقی و مطلوب است که الزاماً منتهی به «نتیجه» مطلوب [مادی] شود و دیگری معتقد است، آن کاری که مبتنی بر «وظیفه» باشد، اخلاقی است و باید آن را انجام داد.

  •     بنابراین، در مکتب تکلیف گرایی دینی، مؤمن گوش به فرمان خداست و منتظر است ببیند خدا از او چه می خواهد، تا همان را انجام دهد. آنچه برای او مهم است این است که دینش محفوظ باشد. وقتی انسان چنین شد، تمایلات حیوانی در او فروکش می کند.

  •     اما اگر خدا کاری را امر کرد و گروهی از مردم با دلایل -به ظاهر- عقلی آن را مذمت کردند، چه؟ علی القاعده مؤمن تکلیف گرا در اینجا سر به فرمان خداوند می سپارد و گوش جان به ندای وظیفه می دهد اگر چه قرار باشد امکانی مادی را از او سلب کنند یا حتی جسم او را به آتش نمرودی بسوزانند.

  •     آموزة قرآنی «إحدی الحسنیین»[1] نیز مؤیدی بر مکتب تکلیف گرایی است که بیان می کند در جهان بینی توحیدی، شهادت یا پیروزی هر دو نیکویی است: «[تکلیف گرایان] همان کسانى [هستند] که [برخى از] مردم به ایشان گفتند: مردمان براى [جنگ با] شما گرد آمدهاند؛ پس، از آن بترسید. [ولى این سخن] بر ایمانشان افزود و گفتند: خدا ما را بس است و نیکو حمایتگرى است.»[2]

  •     البته این طور نیست که تکلیف گرایی، یگانه مکتب موجود در جهان اسلام و کشور ما، جمهوری اسلامی ایران باشد. از دیرباز، نتیجه گرایان تلاش بسیاری کرده اند تا تکلیف گرایی را مکتب خردگریزی و خردستیزی معرفی کنند.

  •     «شکست ظاهری مهم نیست...این عالم شکست ندارد. کسی که رابطه با خدا دارد، شکست ندارد.»؛ «نباید نگران باشیم که مبادا شکست بخوریم. باید نگران باشیم که مبادا به تکلیف عمل نکنیم؛ نگرانی از خود ماست...اگر به تکلیف خودمان عمل نکنیم شکست خورده هستیم؛ خودمان را شکست داده ایم.» (امام خمینی قدس سره)

  •     قرآن حکیم در آیات سورة آل عمران از مسلمانانی یاد می کند که محاسبه گریِ نتیجه گرایانة شان در برابر دعوت به جهاد در راه خدا، موجب قعود و مخالفتشان با مبارزان شد. کار بدانجا کشید که به صراحت گفتند: «اگر ما را قدرت و پیروزی بود [شکست نمی خوردیم و] در اینجا کشته نمی شدیم.»[3] حضرت حق خطاب به پیروان این تفکر می فرماید: «بگو اگر در خانه های خود هم بودید باز کسانی که سرنوشت آنان کشته شدن است، به پای خود [از خانه هایشان] به سوی قتلگاه بیرون می آمدند تا خدا آنچه را در سینه دارید بیازماید و آنچه در دل دارید پاک و خالص گرداند و خدا از راز درون سینه ها آگاه است.»[4]

  •      در نگاه تکلیف گرای امام انجام موفقیت آمیز هر تکلیف، صرفاً پیروزی مقطعی تلقی می شود نه پایان تکلیف مداری و روی آوردن به لذت گرایی.



[1] یکی از دو نیکویی

[2] قرآن حکیم، سورة آل عمران، آیة 173.

[3] قرآن حکیم،‌ سوره آل عمران،‌ آیه 154.

[4] همان.

اسامی برندگان "خلاصه نویسی کتاب" مربوط به اردیبهشت ماه

برندگان عزیز لطفاً برای دریافت جوایز خود به کتابخانه و سی دی کلوپ خوابگاه مراجعه نمایید:


زویا ق. بانو

طلا ط. بانو


پی نوشت: فکر میکنم طلا بانو سومین دفعه است که برنده میشن و زویا بانو هم دفعه دومه. سایر دوستان یه تکونی به خودشون بدن . کار سختی نیستا. کتاب های کوچولو هم داریم تو کتابخونه  که میشه در سه سوت خونده شن  و در یک سوت خلاصه یک پاراگرافی ازشون نوشته بشه.

تغییر زمان برگزاری جلسه "شرح زیارت جامعه کبیره"

به علت مصادف شدن جلسه این هفته "شرح زیارت جامعه کبیره" با ایام اعتکاف، جلسه استثنائاً در روز دوشنبه ساعت 21 برگزار خواهد شد.



همه چیز در مورد تبلت

دوستان عزیز


شاید برای شما در مورد تبلت ها و انواع آن، کاربردها، و... سؤالاتی پیش اومده باشه.

این که اصولاً تبلت بهتره یا لپ تاپ؟

نحوه کار با تبلت ها و ...

جواب این سؤالا و اطلاعات بیشتر رو می تونید با دانلود این فایل بخونید. نوش جان!


میلاد امام المتقین علیه السلام مبارک باد

دست مرا گرفتید تا یادتان بمانم

از روی خاک بردید تا روی آسمانم

گفتند امام هر عصر بابای مهربان است

روز پدر مبارک بابای مهربانم...


(اللهم عجل لولیک الفرج)



در صورت تمایل می توانید زیارت حضرت امیر در روز مولود رو که در مفاتیح هم هست قرائت کنید.




لینک ویژه نامه میلاد حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام:


http://www.askdin.com/thread28112.html


پیش گویی ابوالمُویهب راهب

هنگامی که حضرت ابوطالب علیه السّلام با پیامبر صلی الله علیه و آله و سلّم

به سفر شام رفته بودند،

ابوالمُویهب راهب آن حضرت را دید و خبر از نبوت او داد.

سپس پرسید: آیا برای عمویش ابوطالب فرزندی به نام «علی» به دنیا آمده است؟

گفتند: نه. گفت:

«علی» یا تا کنون به دنیا آمده یا در همین سال به دنیا خواهد آمد،

و او اول کسی است که به محمد ایمان می آورد. ما او را می شناسیم

و صفت او به عنوان وصایت نزد ما ثابت است، همانگونه که صفت محمد

به نبوت ثابت است... اسم او در عالم بالا «علی» است...

و ملائکه او را شجاعِ خوب روی پیروزی می نامند

ودر آسمان ها او را از آفتاب تابان بهتر می شناسند.


بحارالانوار: ج 15، ص 203، ج 38، ص 42


وقایع میلاد امیرالمؤمنین

سرچشمه ی  عشق با علی آمده است

گل کرده بهشت تا علی آمده است

شد کعبه حرمخانه میلاد علی(ع)

کز کعبه صدای یا علی آمده است


بنا بوشته مورخین ولادت على علیه السلام در روز جمعه 13 رجب در سال سى‏ام عام الفیل به طرز عجیب و بی سابقه‏ اى در درون کعبه یعنى خانه خدا بوقوع پیوست:


اى آنکه حریم کعبه کاشانه تست‏
بطحا صدف گوهر یکدانه تست‏
گر مولد تو بکعبه آمد چه عجب‏
اى نجل خلیل خانه خود خانه تست

 

پدر آنحضرت ابو طالب فرزند عبد المطلب بن هاشم بن عبد مناف و مادرش هم فاطمه دختر اسد بن هاشم بود بنا بر این على علیه السلام از هر دو طرف هاشمى نسب است.


شیخ صدوق و فتال نیشابورى از یزید بن قعنب روایت کرده‏اند که گفت من با عباس بن عبد المطلب و گروهى از عبد العزى در کنار خانه خدا نشسته بودیم که فاطمه بنت اسد مادر امیر المؤمنین در حالیکه نه ماه باو آبستن بود و درد مخاض داشت آمد و گفت خدایا من بتو و بدانچه از رسولان و کتابها از جانب تو آمده‏اند ایمان دارم و سخن جدم ابراهیم خلیل را تصدیق میکنم و اوست که این بیت عتیق را بنا نهاده است بحق آنکه این خانه را ساخته و بحق مولودى که در شکم من است ولادت او را بر من آسان گردان ، یزید بن قعنب گوید ما بچشم خوددیدیم که خانه کعبه از پشت(مستجار) شکافت و فاطمه بدرون خانه رفت و از چشم ما پنهان گردید و دیوار بهم بر آمد چون خواستیم قفل درب خانه را باز کنیم گشوده نشد لذا دانستیم که این کار از امر خداى عز و جل است و فاطمه پس از چهار روز بیرون آمد و در حالیکه امیر المؤمنین علیه السلام را در روى دست داشت گفت من بر همه زنهاى گذشته برترى دارم زیرا آسیه خدا را به پنهانى پرستید در آنجا که پرستش خدا جز از روى ناچارى خوب نبود و مریم دختر عمران نخل خشک را بدست خود جنبانید تا از خرماى تازه چید و خورد(و هنگامیکه در بیت المقدس او را درد مخاض گرفت ندا رسید که از اینجا بیرون شو اینجا عبادتگاه است و زایشگاه نیست) و من داخل خانه خدا شدم و از میوه‏هاى بهشتى و بار و برگ آنها خوردم و چون خواستم بیرون آیم هاتفى ندا کرد اى فاطمه نام او را على بگذار که او على است و خداوند على الاعلى فرماید من نام او را از نام خود گرفتم و بادب خود تأدیبش کردم و او را بغامض علم خود آگاه گردانیدم و اوست که بتها را از خانه من میشکند و اوست که در بام خانه‏ام اذان گوید و مرا تقدیس و تمجید نماید خوشا بر کسیکه او را دوست دارد و فرمانش برد و واى بر کسى که او را دشمن دارد و نافرمانیش کند.


همچنین خدا پرستى و اسلام آوردن فاطمه و ابوطالب نیز از روایات گذشته معلوم میشود که آنها در جاهلیت موحد بوده و براى تعیین نام فرزند خود بدرگاه خدا استغاثه نموده‏ اند.


ابوطالب موحد بوده و پس از بعثت رسول اکرم صلى الله علیه و آله و سلم بدو ایمان آورده و چون شیخ و رئیس قریش بود لذا ایمان خود را مصلحتاً مخفى می نمود.


حضرت صادق علیه السلام هم فرمود مثل‏ ابوطالب مثل اصحاب کهف است که در دل ایمان داشتند و ظاهرا مشرک بودند و خداوند دو پاداش (یکى براى ایمان و یکى براى تقیه) بآنها داد.


کلام امیر

الامام علی علیه السلام  لِرجُلٍ سَألَهُ أن یَعِظَهُ ـ :

لا تَکُن مِمَّن یَرجو الآخِرَةَ بِغَیرِ العَمَلِ ، و یُرَجِّی التَّوبَةَ بِطُولِ الأمَلِ ، یقولُ فی الدُّنیا بقَولِ الزّاهِدینَ ، و یَعمَلُ فیها بعَمَلِ الرّاغِبینَ ، إن اُعطِیَ مِنها لَم یَشبَعْ ، و إن مُنِعَ مِنها لَم یَقنَعْ . ( میزان الحکمة، ج 13 ، اندرزهای امام علی (ع) )


امام على علیه السلام  به مردى که از ایشان اندرزى خواست فرمود : چونان کسى مباش که بى عمل به آخرت امید بسته است و به سبب آرزوى دراز، توبه را به تعویق مى اندازد . در دنیا، سخنِ دنیاگریزان را مى گوید و کردار دنیاخواهان را انجام مى دهد. اگر از دنیا هر چه به او داده شود ، سیر نمى گردد و اگر به او داده نشود، قانع نمى شود.