دوست عزیز
"زینب ا." بانو
شما برنده خوش شانس مسابقه عید سعید مبعث شدید.
لطفاً برای دریافت جایزه خود حداکثر تا یک شنبه شب به مسؤول کتابخانه مراجعه نمایید در صورت تأخیر ما هیچ گونه مسؤولیتی قبول نمی کنیم بانو و ممکنه جایزه تون بالا کشیده بشه
دوستان عزیز
با توجه به این که تا انتخابات فرصتی باقی نمونده، برای اونایی که خیلی مایلند گزینه برتر رو انتخاب کنند و در حال تحقیقات جدی هستند یک فایل قرار دادیم که شاید شاخص ها رو به خوبی تبیین کرده باشه. بفرمایید دانلود.
ضمناً لطفاً پس از انتخاب، در رأی گیری وبلاگ شرکت کنید و به کاندیدای مورد نظر خود رأی بدید.
پیامبر خدا صلى الله علیه و آله :
تَسبیحَةٌ فی یَومِ الجُمُعَةِ ، أفضَلُ مِن ألفِ تَسبیحَةٍ فی غَیرِ یَومِ الجُمُعَةِ
یک بار تسبیح گفتنِ خدا در روز جمعه، فضیلتش از هزار تسبیح در غیر روز جمعه، بیشتر است.
الفردوس : ج ۳ ص ۳۸۳ / نهج الذکر : ج 1 ص 180
فایل صوتی جلسه هشتم از سلسله جلسات "شرح زیارت جامعه کبیره" را که یکشنبه ها ساعت 9 شب در نمازخانه خوابگاه برگزار میشه می تونید از این جا دانلود بنمایید. بفرمایید!!
این هم لینک دانلود جلسه نهم.
لینک دانلود جلسه دهم.
لازم به ذکر است که "زیارت جامعه کبیره" صحیفه امام شناسی است. این زیارت عارفانه که انشاء و گفتار امام هادی(ع) نسبت به سایر امامان(ع) است از زیباییهای خاصی برخوردار میباشد. در این زیارت که آن را به حق میتوان ارادتنامه نامید، حضرت به بیش از دویست فضیلت و منقبت از اهل بیت(ع) اشاره میکند که با در نظرگرفتن این فضیلتها در کنار سایر معارف، اهمیت این عرفاننامه برهمگان آشکار میگردد.
در زیر داستان تشرف سید رشتی به محضر امام زمان علیه السلام آمده است که بیانگر اهمیت زیاد این زیارت است. برای دوستان کم حوصله بگویم خلاصه داستان اینه که این سید در بیابان دوستان خودش رو گم میکنه و وضعیت خطرناکی پیدا میکنه. امام زمان رو زیارت میکنه و امام زمان در سفارشاتی امر و تأکید به خواندن نافله، زیارت عاشورا و زیارت جامعه کبیره میکنن و اون شخص رو به دوستانش می رسونن!
ادامه مطلب ...
برندگان عزیز لطفاً برای دریافت جوایز خود به کتابخانه و سی دی کلوپ خوابگاه مراجعه نمایید:
زویا ق. بانو
طلا ط. بانو
پی نوشت: فکر میکنم طلا بانو سومین دفعه است که برنده میشن و زویا بانو هم دفعه دومه. سایر دوستان یه تکونی به خودشون بدن . کار سختی نیستا. کتاب های کوچولو هم داریم تو کتابخونه
که میشه در سه سوت خونده شن
و در یک سوت خلاصه یک پاراگرافی ازشون نوشته بشه
.
به علت مصادف شدن جلسه این هفته "شرح زیارت جامعه کبیره" با ایام اعتکاف، جلسه استثنائاً در روز دوشنبه ساعت 21 برگزار خواهد شد.
دوستان عزیز
شاید برای شما در مورد تبلت ها و انواع آن، کاربردها، و... سؤالاتی پیش اومده باشه.
این که اصولاً تبلت بهتره یا لپ تاپ؟
نحوه کار با تبلت ها و ...
جواب این سؤالا و اطلاعات بیشتر رو می تونید با دانلود این فایل بخونید. نوش جان!
دست مرا گرفتید تا یادتان بمانم
از روی خاک بردید تا روی آسمانم
گفتند امام هر عصر بابای مهربان است
روز پدر مبارک بابای مهربانم...
(اللهم عجل لولیک الفرج)
در صورت تمایل می توانید زیارت حضرت امیر در روز مولود رو که در مفاتیح هم هست قرائت کنید.
لینک ویژه نامه میلاد حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام:
http://www.askdin.com/thread28112.html
هنگامی که حضرت ابوطالب علیه السّلام با پیامبر صلی الله علیه و آله و سلّم
به سفر شام رفته بودند،
ابوالمُویهب راهب آن حضرت را دید و خبر از نبوت او داد.
سپس پرسید: آیا برای عمویش ابوطالب فرزندی به نام «علی» به دنیا آمده است؟
گفتند: نه. گفت:
«علی» یا تا کنون به دنیا آمده یا در همین سال به دنیا خواهد آمد،
و او اول کسی است که به محمد ایمان می آورد. ما او را می شناسیم
و صفت او به عنوان وصایت نزد ما ثابت است، همانگونه که صفت محمد
به نبوت ثابت است... اسم او در عالم بالا «علی» است...
و ملائکه او را شجاعِ خوب روی پیروزی می نامند
ودر آسمان ها او را از آفتاب تابان بهتر می شناسند.
بحارالانوار: ج 15، ص 203، ج 38، ص 42
سرچشمه ی عشق با علی آمده است
گل کرده بهشت تا علی آمده است
شد کعبه حرمخانه میلاد علی(ع)
کز کعبه صدای یا علی آمده است
بنا بوشته مورخین ولادت على علیه السلام در روز جمعه 13 رجب در سال سىام عام الفیل به طرز عجیب و بی سابقه اى در درون کعبه یعنى خانه خدا بوقوع پیوست:
اى آنکه حریم کعبه کاشانه تست
بطحا صدف گوهر یکدانه تست
گر مولد تو بکعبه آمد چه عجب
اى نجل خلیل خانه خود خانه تست
پدر آنحضرت ابو طالب فرزند عبد المطلب بن هاشم بن عبد مناف و مادرش هم فاطمه دختر اسد بن هاشم بود بنا بر این على علیه السلام از هر دو طرف هاشمى نسب است.
شیخ صدوق و فتال نیشابورى از یزید بن قعنب روایت کردهاند که گفت من با عباس بن عبد المطلب و گروهى از عبد العزى در کنار خانه خدا نشسته بودیم که فاطمه بنت اسد مادر امیر المؤمنین در حالیکه نه ماه باو آبستن بود و درد مخاض داشت آمد و گفت خدایا من بتو و بدانچه از رسولان و کتابها از جانب تو آمدهاند ایمان دارم و سخن جدم ابراهیم خلیل را تصدیق میکنم و اوست که این بیت عتیق را بنا نهاده است بحق آنکه این خانه را ساخته و بحق مولودى که در شکم من است ولادت او را بر من آسان گردان ، یزید بن قعنب گوید ما بچشم خوددیدیم که خانه کعبه از پشت(مستجار) شکافت و فاطمه بدرون خانه رفت و از چشم ما پنهان گردید و دیوار بهم بر آمد چون خواستیم قفل درب خانه را باز کنیم گشوده نشد لذا دانستیم که این کار از امر خداى عز و جل است و فاطمه پس از چهار روز بیرون آمد و در حالیکه امیر المؤمنین علیه السلام را در روى دست داشت گفت من بر همه زنهاى گذشته برترى دارم زیرا آسیه خدا را به پنهانى پرستید در آنجا که پرستش خدا جز از روى ناچارى خوب نبود و مریم دختر عمران نخل خشک را بدست خود جنبانید تا از خرماى تازه چید و خورد(و هنگامیکه در بیت المقدس او را درد مخاض گرفت ندا رسید که از اینجا بیرون شو اینجا عبادتگاه است و زایشگاه نیست) و من داخل خانه خدا شدم و از میوههاى بهشتى و بار و برگ آنها خوردم و چون خواستم بیرون آیم هاتفى ندا کرد اى فاطمه نام او را على بگذار که او على است و خداوند على الاعلى فرماید من نام او را از نام خود گرفتم و بادب خود تأدیبش کردم و او را بغامض علم خود آگاه گردانیدم و اوست که بتها را از خانه من میشکند و اوست که در بام خانهام اذان گوید و مرا تقدیس و تمجید نماید خوشا بر کسیکه او را دوست دارد و فرمانش برد و واى بر کسى که او را دشمن دارد و نافرمانیش کند.
همچنین خدا پرستى و اسلام آوردن فاطمه و ابوطالب نیز از روایات گذشته معلوم میشود که آنها در جاهلیت موحد بوده و براى تعیین نام فرزند خود بدرگاه خدا استغاثه نموده اند.
ابوطالب موحد بوده و پس از بعثت رسول اکرم صلى الله علیه و آله و سلم بدو ایمان آورده و چون شیخ و رئیس قریش بود لذا ایمان خود را مصلحتاً مخفى می نمود.
حضرت صادق علیه السلام هم فرمود مثل ابوطالب مثل اصحاب کهف است که در دل ایمان داشتند و ظاهرا مشرک بودند و خداوند دو پاداش (یکى براى ایمان و یکى براى تقیه) بآنها داد.
الامام علی علیه السلام لِرجُلٍ سَألَهُ أن یَعِظَهُ ـ :
لا تَکُن مِمَّن یَرجو الآخِرَةَ بِغَیرِ العَمَلِ ، و یُرَجِّی التَّوبَةَ بِطُولِ الأمَلِ ، یقولُ فی الدُّنیا بقَولِ الزّاهِدینَ ، و یَعمَلُ فیها بعَمَلِ الرّاغِبینَ ، إن اُعطِیَ مِنها لَم یَشبَعْ ، و إن مُنِعَ مِنها لَم یَقنَعْ . ( میزان الحکمة، ج 13 ، اندرزهای امام علی (ع) )
امام على علیه السلام به مردى که از ایشان اندرزى خواست فرمود : چونان کسى مباش که بى عمل به آخرت امید بسته است و به سبب آرزوى دراز، توبه را به تعویق مى اندازد . در دنیا، سخنِ دنیاگریزان را مى گوید و کردار دنیاخواهان را انجام مى دهد. اگر از دنیا هر چه به او داده شود ، سیر نمى گردد و اگر به او داده نشود، قانع نمى شود.